Curiozitati...

PESTE CU LAMAIE
Lamaia se serveste la peste din ratiuni gastronomice si nu numai. Traditia pestelui cu lamaie a inceput in Evul Mediu, cand se credea ca sucul de lamaie dizolva oasele de peste inghitite accidental. Astazi lamaia este folosita peste tot in lume pentru proprietatile ei curative si racoritoare. In uz extern, are actiune cicatrizanta, antipruriginoasa.

CAFEA
Multe studii sustin ca este o sursa de antioxidanti si scade riscul de diabet; ceva din boabele ei scade incidenta cirozei si bolilor pancreasului. Chiar daca, in prezent, cercetatorii depun eforturi pentru a ne convinge ca aceasta planta are efecte negative asupra sanatatii noastre, cauzand multe boli (printre care cele cardiace, probleme la nastere, cancer pancreatic), nu ar trebui sa uitam beneficiile pe care cafeaua le aduce organismului. A fost demonstrat pe cale stiintifica faptul ca, daca un individ bea o cantitate moderata de cafea - 1 sau 2 cesti pe zi - acest lucru nu poate fi decat benefic pentru organismul sau, deoarece ajuta la reducerea riscului de aparitie a cancerului de colon, litiazei biliare, cirozei, maladiei Parkinson si previne aparitia astmului.

MIEREA
Singurul aliment ce nu se deterioreaza este mierea. Medicina populara recomanda mierea in tratamentul bolilor de inima, dar nu in cantitati mari si cu ceai fierbinte. Cel mai bine este ca mierea sa fie luata in cantitati mici (1-2 lingurite, de doua-trei ori pe zi) cu lapte, fructe sau alte produse. Folosirea zilnica, timp de una-doua luni a mierii de albine va duce la imbunatatirea generala a bolnavilor, la normalizarea compozitiei sangelui si la cresterea hemoglobinei.





STANDUL DE SAMPANIE
Putina lume stie ca standul de pahare de sampanie are o capacitate de 96 pahare. Pentru a umple acestea este nevoie doar de 7 sticle de sampanie. De un mare efect este combinatia intre doua tipuri de sampanie de culori diferite aranjate in mod circular.





VINUL ROSU
Cercetatorii americani au descoperit ca o substanta prezenta in compozitia vinului rosu, resveratrol, are efecte miraculoase in cazul persoanelor obeze si creste considerabil longevitatea. Aceasta molecula ar putea explica de ce francezii, desi sunt cunoscuti ca cei mai mari consumatori de vin rosu din lume, sufera de mai putine maladii cardiovasculare, in ciuda alimentatiei bogate in calorii.









COFEINA INFLUENTEAZA MEMORIA FEMEILOR
Consumul zilnic a trei cesti de cafea sau a sase cesti de ceai imbunatateste capacitatea de memorare a femeilor in varsta, dar nu are nici un efect asupra memoriei barbatilor, potrivit unui studiu realizat in Franta, care a fost publicat in revista medicala Neurology. Cercetatorii au examinat legatura dintre consumul de cofeina si performantele intelectuale cognitive (memorie, limbaj, logica). Cauza pentru care cofeina influenteaza doar memoria femeilor ar putea fi metabolizarea in mod diferit a cofeinei de catre barbati sau o interactiune hormonala, este concluzia medicilor.

BOMBOANE GUMATE
Bomboanele de guma se spune ca sunt inamicul numarul unu al danturii datorita zaharului din ele, ca ingrasa si provoaca afectiuni stomacale. Acestea nu au in compozitie nici un gram de grasime. Principalul ingredient este gelatina, iar aceasta intareste oasele.



SOIA
Acum zece ani, soia era desemnata drept alimentul minune. Expertii britanici sustin acum ca substantele chimice cu care este tratata soia blocheaza absorbtia mineralelor si scad fertilitatea feminina. Din cauza hormonilor vegetali continuti, femeile cu cancer mamar trebuie sa o consume cu moderatie.